Τις μεγαλειώδεις στιγμές που έζησε δίπλα στον Μίκη Θεοδωράκη, σε συναυλίες και περιοδείες σε όλο τον κόσμο, θυμάται ο διευθυντής της κρατικής ορχήστρας Αθηνών Λουκάς Καρυτινός.
«Μου είπε ‘έχουμε πάρα πολλά να πούμε’. Κάθισε 2-3 ώρες και μου είπε στίχο – στίχο όλη την όπερα, ήταν μαγευτικός» ανέφερε ο Λουκάς Καρυτινός, που φέρνει στον νου του την πρώτη του συνάντηση με τον Μίκη Θεοδωράκη στην Κολωνία.
Από τότε ακολούθησε μια μεγαλειώδης συνεργασία με περιοδείες σε όλο τον κόσμο, όπου ο μεγάλος Έλληνας μάγευε το κοινό του από τις πρώτες κιόλας νότες.
«Ήταν κάτι απερίγραπτο. Τον παλμό και τον ενθουσιασμό του κόσμου με το που έβγαινε στη σκηνή ήταν σαν να έβγαινε ένας γνωστός τους. Με το που έβγαινε στη σκηνή γινόταν πανζουρλισμός. Το κάρμα του, η ενέργειά του, η ακτινοβολία του και η ιστορία του» τόνισε.
Οι δυο τους μοιράστηκαν τη διεύθυνση της ορχήστρας στο μεγαλειώδες έργο, Κάντο Χενεράλ, ενώ στην ιστορία έμεινε και η παράσταση Ζορμπάς στη Βερόνα της Ιταλίας.
«Το επόμενο βράδυ με τις πρώτες νότες του μπουζουκιού άρχισαν τα χειροκροτήματα και στο τέλος 25.000 κόσμος χειροκροτούσε για μισή ώρα ενώ κυμάτιζε μια ελληνική σημαία» πρόσθεσε.
Ο Μίκης & ο Μάνος
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, θυμάται χαρακτηριστικά πως η φιλία μεταξύ του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Χατζιδάκι ήταν ισχυρή και ακλόνητη.
«Αγαπιόντουσαν. Ήταν συνεργάτες. Ο Μίκης του έδωσε μαθήματα ενορχήστρωσης. Την πρώτη σύνθεση του Μίκη στο Παρίσι την είχε αφιερώσει στον Μάνο Χατζηδάκι. Υπήρχε βαθιά, έντονη αγάπη» τόνισε.
Μάλιστα η αφορμή για τη στροφή του μεγάλου Έλληνα σε πιο λαϊκές συνθέσεις «κρύβεται» σε ένα περιστατικό με τον Μάνο Χατζιδάκι και το ΚΚΕ.
«Οι σύντροφοί του στο ΚΚΕ προσπαθούν να πείσουν τον Μίκη να πείσει το Μάνο να μεσολαβήσει στην κυβέρνηση ώστε να γυρίσουν οι εκτοπισμένοι στην Αθήνα. Μην με ανακατεύεται λέει ο Μάνος. Ήταν πιο δημοφιλής και τότε ο Μίκης Θεοδωράκης εκνευρισμένος, λέει βγιατί ρωτάτε τον Μάνο. Είναι δημοφιλής με τα τραγούδια που γράφει και τότε λέει θα γράψω κι εγώ λαϊκά τραγούδια» συμπλήρωσε.
Ο Μίκης της κλασσικής μουσικής
Όπως εξομολογείται στο MEGA o Λουκάς Καρυτινός, ο Μίκης Θεοδωράκης σηκωνόταν από νωρίς το πρωί για να συνθέτει και λάτρευε τις όπερες.
«Συνέθεσε τέσσερις όπερες, πλήθος από νότες. Εργασιομανής και απόλυτα τυπικός» ανέφερε.
Η σχέση του αρχιμουσικού Καρυτινού με τον Μίκη Θεοδωράκη ήταν καταλυτική.
«Έχω σημαδευτεί από τον Μίκη Θεοδωράκη. Εγώ σήμερα γιορτάζω που η γήινη υπόσταση του Μίκη έχει φύγει. Είναι μια ευκαιρία να αφιερώσουμε 3 μέρες στο έργο του μεγάλου αυτού συνθέτη» κατέληξε ο κ. Καρυτινός.