Είκοσι χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τον θάνατο της αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη, της "τελευταίας Ελληνίδας θεάς" όπως την αποκάλεσαν, η οποία έφερε τον πολιτισμό -τη "βαριά βιομηχανία" μας όπως η ίδια έλεγε- στα πρωτοσέλιδα των ελληνικών εφημερίδων και την Ελλάδα στις πρώτες σελίδες του διεθνούς Τύπου.
Είκοσι χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τον θάνατο της αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη, της "τελευταίας Ελληνίδας θεάς" όπως την αποκάλεσαν, η οποία έφερε τον πολιτισμό -τη "βαριά βιομηχανία" μας όπως η ίδια έλεγε- στα πρωτοσέλιδα των ελληνικών εφημερίδων και την Ελλάδα στις πρώτες σελίδες του διεθνούς Τύπου.
Στενοί συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες της συγκεντρώθηκαν το πρωί στο Πρώτο Κοιμητήριο για ν' αφήσουν ένα λουλούδι και ν' αναπολήσουν τη δική τους Μελίνα, ενώ η Ολομέλεια της Βουλής τήρησε το μεσημέρι ενός λεπτού σιγή τιμώντας τη μνήμη της Μελίνας, που 20 χρόνια μετά τον θάνατό της εξακολουθεί να παραμένει σημείο αναφοράς και σύμβολο ελπίδας για όσους ονειρεύονται και αγωνίζονται για ένα φωτεινό μέλλον.
Με αφορμή τη φετινή αυτή επέτειο, το Ίδρυμα που φέρει το όνομά της και το Μουσείο Μπενάκη οργανώνουν από κοινού στο κτίριο της οδού Πειραιώς την έκθεση "Οδός Μελίνας Μερκούρη", με φωτογραφίες, προσωπικά αντικείμενα και ντοκουμέντα από τη διεθνή καριέρα της μεγάλης Ελληνίδας ηθοποιού και πολιτικού.
Παράλληλα με την έκθεση, το Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη εξέδωσε ένα καλαίσθητο λεύκωμα για τη ζωή και το έργο της, ενώ ειδικό αφιέρωμα στην κινηματογραφική της πορεία κάνει και η Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Η μεγάλη Ελληνίδα ηθοποιός, με αξιοζήλευτη καριέρα, που έλαμψε διεθνώς, αφού υπήρξε από τα γοητευτικότερα πλάσματα που πέρασαν από τη σκηνή και την οθόνη, αλλά και μαχητική αγωνίστρια της Δημοκρατίας στον αγώνα ενάντια στη χούντα των συνταγματαρχών, άφησε πίσω της ένα μεγάλο έργο ως υπουργός Πολιτισμού, όπως το νέο Μουσείο της Ακρόπολης.
Τα οράματά της παραμένουν και σημερινά ζητούμενα, με κυρίαρχο το θέμα της διεκδίκησης του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα. Η ιδέα της επιστροφής των Γλυπτών γεννήθηκε στη δεκαετία του '60, όταν γύριζε σκηνές για την ταινία του Ζυλ Ντασσέν "Φαίδρα" στο Βρετανικό Μουσείο. Το 1982, ως υπουργός Πολιτισμού, πήγε στο Λονδίνο και αφού κάθισε επί ώρες στην αίθουσα των Γλυπτών, πήρε τη μεγάλη απόφαση και έθεσε το θέμα στη διεθνή διάσκεψη της UNESCO, στο Μεξικό.
Εντυπωσιακή είναι η ανταπόκριση των χρηστών του Διαδικτύου στην επίσημη σελίδα που φτιάχτηκε στο facebook στο όνομα της Μελίνας, "με οδηγό το πάθος της" -όπως αναφέρεται- και σε μια προσπάθεια να διαδοθεί ακόμη περισσότερο το όραμά της για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, μέσα από ειδικές ενέργειες.