Για την ιστορία και το όνειρο της Φιλουμένα, «ρόλο μεγάλης ευαισθησίας, με ένα βαθύ άξονα ανθρωπιάς που σε στροβιλίζει» αλλά και για τον αναθεωρητισμό που κυβερνά γύρω μας τα πάντα, «έχει χαθεί η βάση μας, γίναμε καχύποπτοι, χάσαμε πίστη και εμπιστοσύνη στον εαυτό μας», μιλά η Ελένη Ράντου στο WEB TV του Mega Γεγονότα και την Εριφύλη Μαρωνίτη.
Για την ιστορία και το όνειρο της Φιλουμένα, «ρόλο μεγάλης ευαισθησίας, με ένα βαθύ άξονα ανθρωπιάς που σε στροβιλίζει» αλλά και για τον αναθεωρητισμό που κυβερνά γύρω μας τα πάντα, «έχει χαθεί η βάση μας, γίναμε καχύποπτοι, χάσαμε πίστη και εμπιστοσύνη στον εαυτό μας», μιλά η Ελένη Ράντου στο WEB TV του Mega Γεγονότα και την Εριφύλη Μαρωνίτη.
Με μότο ζωής, «και σήμερα θα την παλέψω», η δημοφιλής ηθοποιός λέει ότι στα δύσκολα, «όταν νιώθεις πως είσαι σε ένα λεωφορείο που ή δεν ξέρεις πού θα κάνει στάση ή πότε θα σε πετάξουν έξω», στήριγμα είναι η οικογένειά της.
Δημοφιλής και ταλαντούχα στο θεατρικό σανίδι, στην τηλεόραση και το σινεμά, η Ελένη Ράντου έκανε την έκπληξη γράφοντας τον πολύ πετυχημένο θεατρικό, «Κατάδικος μου», στο οποίο και πρωταγωνιστούσε. Και στη «Φιλουμένα» έχει κάνει τη διασκευή, ενώ κάτι καινούργιο έχει στα σκαριά.
Δεν θέλει να πει ακόμη κάτι συγκεκριμένο, μιλά όμως για την ανάγκη να έχουμε, σύγχρονο ελληνικό θεατρικό έργο, από Έλληνες.
«Παρακολουθώ τι γίνεται έξω, αλλά έχω την αίσθηση ότι σε αυτήν ην περίοδο οι δρόμοι μας δεν συγκλίνουν. Δεν μας πάει και ο προτεσταντισμός, η διάθεση τιμωρίας..».
Αν πατούσε ένα κουμπί και μπορούσε να βρεθεί σε έναν άλλο χωρόχρονο, θα ήταν κάπου «στην Αφρική. Για να εκτιμήσω καλύτερα, να δω με άλλο μάτι αυτό που έχουμε στην Ευρώπη. Που μπορεί να μην περνάει την καλύτερη φάση της, είναι όμως ό, τι καλύτερο και δημοκρατικότερο υπάρχει, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται».
Προς το παρόν η Ελένη Ράντου μένει… Εθνικό και στη «Φιλουμένα» που άντεξε «τρεις κυβερνήσεις», όπως λέει γελώντας.
Δυο λόγια για την υπόθεση
Στις φτωχογειτονιές της Νάπολης, ο ευκατάστατος έμπορος Ντομένικο Σοριάνο γνωρίζει σ’ έναν οίκο ανοχής τη νεαρή Φιλουμένα. Την ερωτεύεται, την παίρνει στο σπίτι του και της εμπιστεύεται τη διαχείριση του σπιτιού και της επιχείρησής του. Η Φιλουμένα τον υπηρετεί με πίστη και αφοσίωση, αλλά εκείνος δεν τη θεωρεί άξια να γίνει γυναίκα του. Ύστερα από είκοσι χρόνια συμβίωσης, ο Σοριάνο ετοιμάζεται να παντρευτεί μια πολύ νεότερή του γυναίκα. Η Φιλουμένα, που δεν αντέχει πια την αγνωμοσύνη και τις απιστίες του Σοριάνο, παριστάνει την ετοιμοθάνατη, κι έτσι τον πείθει να την παντρευτεί. Όταν όμως ο Σοριάνο καταλαβαίνει το κόλπο, καταφέρνει να ακυρώσει το γάμο. Τότε η Φιλουμένα χρησιμοποιεί ένα ύστατο όπλο, που οδηγεί τον Σοριάνο σε μια νέα θεώρηση της ζωής – κάτι που μέχρι τότε δεν μπορούσε καν να φανταστεί…
Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Διασκευή – Απόδοση: Ελένη Ράντου
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Σκηνίκα: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Ντένυ Βαχλιώτη
Μουσική σύνθεση και επιμέλεια: Nalyssa Green
Διανομή
Φιλουμένα Μαρτουράνο | Ελένη Ράντου
Ντομένικο Σοριάνο | Άλκις Κούρκουλος
Ροζαλία Σολιμέντο | Βίλμα Τσακίρη
Κυρία Σοριάνο – Ματρόνα Οίκου Ανοχής | Ντίνα Αβαγιανού
Αλφρέντο Αμορόζο | Μελέτης Γεωργιάδης
Λουτσία | Μαρία Διακοπαναγιώτου
Ντιάνα | Ευγενία Δημητροπούλου
Γιατρός | Σταύρος Μερμήγκης
Πάτερ Ιερόνυμος | Θύμιος Κούκιος
Δικηγόρος Νοτσέλα | Γιάννης Στόλλας
Ουμπέρτο | Θοδωρής Φραντζέσκος
Ρικάρντο | Νικόλας Αγγελής
Μικέλε | Νικόλας Μακρής
Κορίτσια Οίκου Ανοχής – Ναπολιτάνες | Εύα Βάρσου, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Λήδα Μανιατάκου, Αλεξάνδρα Ταβουλάρη
Πελάτες Οίκου Ανοχής – Ναπολιτάνοι | Νικόλας Αγγελής, Γιώργος Καρατζιώτης, Θύμιος Κούκιος, Σταύρος Μερμήγκης, Θοδωρής Φραντζέσκος
Πελάτες ζαχαροπλαστείου | Λήδα Μανιατάκου, Σταύρος Μερμήγκης
Υπάλληλοι ζαχαροπλαστείου | Γιώργος Καρατζιώτης, Γιάννης Στόλλας
Εριφύλη Μαρωνίτη