Συνεχίζεται η ανασκαφική έρευνα στον λόφο Καστά Αμφίπολης και τα νέα ευρήματα κυριολεκτικά μαγεύουν και αποδεικνύουν ότι ο τάφος αποκαλύπτει προϊόντος του χρόνου όλο και περισσότερο την πολυτέλειά του.
Συνεχίζεται η ανασκαφική έρευνα στον λόφο Καστά Αμφίπολης και τα νέα ευρήματα κυριολεκτικά μαγεύουν και αποδεικνύουν ότι ο τάφος αποκαλύπτει προϊόντος του χρόνου όλο και περισσότερο την πολυτέλειά του.
Σταδιακά αφαιρείται μέρος της επίχωσης, από τον δεύτερο χώρο, πίσω από τις Καρυάτιδες και μέχρι την επιφάνεια του δαπέδου, σε βάθος 6μ. από την θόλο.
Κατά την αφαίρεση της επίχωσης αποκαλύφθηκε το μεγαλύτερο τμήμα ψηφιδωτού δαπέδου, το οποίο καλύπτει όλη την επιφάνεια του χώρου δηλαδή, 4,5 μ. πλάτος επί 3 μ. μήκος.
Το ψηφιδωτό είναι κατασκευασμένο από μικρά βότσαλα, λευκού, μαύρου, γκριζωπού, μπλέ, κόκκινου και κίτρινου χρώματος.
Η κεντρική παράσταση απεικονίζει άρμα σε κίνηση, που σύρεται από δύο λευκά άλογα, το οποίο οδηγεί γενειοφόρος άνδρας, με στεφάνι δάφνης στο κεφάλι. Μπροστά από το άρμα απεικονίζεται ο θεός Ερμής ως ψυχοπομπός, ο οποίος φορά πέτασο, μανδύα, φτερωτά σανδάλια και κρατά κηρύκειο.
Αρχαιολόγοι δεν αποκλείουν ο άνδρας που απεικονίζεται επάνω στο άρμα να είναι ο ένοικος τους τάφου ωστόσο είναι επιφυλακτικοί μέχρι να αποκαλυφθεί ολόκληρο το ψηφιδωτό. Το σίγουρο είναι ότι στο άρμα βρίσκεται ένας άνδρας ώριμης ηλικίας και αυτό φαίνεται από τα γένια. Το στεφάνι που φορά και το ότι είναι γυμνός σύμφωνα με τους ειδικούς δείχνει ότι πρόκειται για ένα σημαντικό πρόσωπο.
Η σύνθεση έχει κατεύθυνση από ανατολικά προς τα δυτικά. Η παράσταση διακρίνεται για την εξαίρετη τέχνη στην απόδοση των λεπτομερειών των χαρακτηριστικών, τόσο των μορφών, όσο και των αλόγων, όπως και για την αρμονία των χρωμάτων.
Η σύνθεση είναι σύγχρονη του ταφικού συγκροτήματος και χρονολογείται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ. Το ψηφιδωτό έχει υποστεί φθορά στο κέντρο, σε σχήμα κύκλου, διαμέτρου 0,80μ. Ωστόσο, πολλά μέρη από το φθαρμένο τμήμα έχουν βρεθεί στην αμμώδη επίχωση.
Τις επόμενες μέρες θα γίνει προσπάθεια συγκόλλησης και αποκατάστασής του, προκειμένου να συντεθεί, στο μέτρο του δυνατού, η συνολική εικόνα της παράστασης.
Στα βόρεια του δαπέδου αποκαλύφθηκε το μαρμάρινο κατώφλι της θύρας, που οδηγεί στον τρίτο χώρο, διακοσμημένο με ιωνικό κυμάτιο, στο κάτω μέρος του.
Επίσης, εντοπίστηκαν, ακριβώς κάτω από το θύρωμα, προς το εσωτερικό του τρίτου χώρου, δύο ακόμη τμήματα από τα μαρμάρινα θυρόφυλλα.