Με οριακό αριθμητικό προβάδισμα στην συγκομιδή αγαλματιδίων της ταινίας "Η Ζωή του Πι", έναντι τρίων των ταινιών οι Άθλιοι και Argo ολοκληρώθηκε η 85η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ στο Λος Άντζελες.
Με οριακό αριθμητικό προβάδισμα στην συγκομιδή αγαλματιδίων της ταινίας "Η Ζωή του Πι", έναντι τρίων των ταινιών οι Άθλιοι και Argo ολοκληρώθηκε η 85η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ στο Λος Άντζελες.
Η Μισέλ Ομπάμα άνοιξε από τον… Λευκό Οίκο τον φάκελο για την ανάδειξη του Όσκαρ καλύτερης ταινίας, το οποίο και απονεμήθηκε στο Argo που επίσης βραβεύτηκε στις κατηγορίες μοντάζ και διασκευασμένου σεναρίου.
Η Ζωή του Πι επικράτησε στις κατηγορίες σκηνοθεσίας, οπτικών εφέ, καλύτερης μουσικής και φωτογραφίας. Ενώ οι Άθλιοι σε αυτές του Β' Γυναικείου ρόλου, ηχητικού μιξάζ και μέικ απ.
Όσκαρ Α' ανδρικού ρόλου έλαβε ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις για το Λίνκολν που πρώτευσε και στην κατηγορία της καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Για τον Ντέι Λιούις αυτό ήταν το τρίτο Όσκαρ στην εν λόγω κατηγορία, κάτι που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία του θεσμού. Το ανάλογο ρεκόρ στις γυναίκες κατέχει η Κάθριν Χέμπορν.
Το αντίστοιχο Όσκαρ πρωταγωνιστικού ρόλου για τις γυναίκες απονεμήθηκε στην Τζένιφερ Λόρενς για τον "Οδηγό αισιοδοξίας".
Με δυο αγαλματίδια έφυγε από το Kodak Theater και το Djangο Unchained (β' ανδρικού ρόλου και πρωτότυπου σεναρίου) ενώ καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων ψηφίστηκε το Brave.
Δυο βραβεύσεις έλαβε και η ταινία Skyfall (τραγουδιού στην Αντέλ και ήχου το οποίο μοιράστηκε με το Zero Dark Thirty) ενώ καλύτερη ξενόγλωσση ταινία αναδείχθηκε το Amour. Το Όσκαρ κουστουμιών έλαβε η Άννα Καρενίνα. Καλύτερο ντοκιμαντέρ αναδείχθηκε το "Αναζητώντας τον Σούγκαρ Μαν" που είχε βραβευτεί με την Χρυσή Αθηνά καλύτερης ταινίας στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας, Νύχτες Πρεμιέρας.
Τα βραβεία των τεσσάρων βασικών κατηγοριών (ταινίας, σκηνοθεσίας και πρώτων ρόλων) πήγαν σε τέσσερις διαφορετικές ταινίες, γεγονός αρκετά σπάνιο και το οποίο είχε να συμβεί από το 2006.
Η ίδια η τελετή την οποία παρακολούθησαν ένα δισεκατομμύριο τηλεθεατές είχε πολλή μουσική και συχνές αναφορές στο μιούζικαλ, ωστόσο, τα αστεία του παρουσιαστή Σεθ Μακφάρλαν δεν ήταν από τα πιο ευφάνταστα που έχουν ακουστεί στα Όσκαρ.